torsdag 29 mars 2012

Änglavakter

En av mina favoriter på den svenska deckarförfattar-kartan är Kristina Ohlsson. Tredje boken av henne har jag nu läst ut, "Änglavakter".



En försvunnen student sedan två år tillbaka. Ett likfynd strax utanför Stockholm. Den styckade kroppen identiferas och det visar sig vara Rebecca Trolle, den försvunne studenten. Alex Recht, hade hand om fallet då och får det på ditt bord igen. Minnen väcks till liv och en komplicerad utredning börjar. De gräver allt djupare och hittar ännu mer...

Boken var spännande och riktigt bra. Välskriven med flera olika spår som man får följa, men vilket är det rätta? Jag längtar verkligen till fjärde boken som kommer ut i april. Det här är verkligen en deckarserie jag kan rekommendera.

Sen måste jag bara tillägga att jag älskar layouten på böckerna, så otroligt snygga. Både inbundna och pocket då de kör med samma tema.

Har du läst något av Kristina Ohlsson, vad tyckte du?
Läs mina recensioner på de två första böckerna "Askungar" och "Tusenskönor"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar