fredag 7 oktober 2011

Bokbloggsjerka v.40

Jag hittade en rolig grej för bokbloggare, såhär stod det i beskrivningen:
"Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Då är du välkommen att delta i det som jag kallar för 'Bokbloggsjerka'"

Eftersom jag råkar ha ett intresse för böcker och vi bloggar om böcker så tänkte jag hoppa på. Det går alltså ut på att det dyker upp en fråga varje vecka som ska besvaras. Man skriver ett inlägg och besvarar den frågan på sin blogg och länkar till bokbloggjerkan och skickar en länk i kommentarsfältet. Ett toppenbra sätt att hitta nya roliga bokbloggare.

Veckans fråga lyder:
Läser du helst bokserier eller föredrar du fristående böcker eller kanske en mix av båda?

Svar: Jag gillar blandningen. Det är skönt att läsa någonting som är helt fristående ibland samtidigt som det är kul att gå tillbaka till miljöer man känner igen sig i. True Blood är en serie jag läser, Hungerspel-triologin har också slunkit med, annars blir det mest deckarserier som t.ex. Lars Bill Lundholm, Ann Rosman's och Kristina Ohlsson's böcker.

4 kommentarer:

  1. Hungerspelen har jag sneglat länge på nu. Är den lika OK att läsa som vuxen som Harry Potter är :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Jo jag tycker att man kan läsa Hungerspelen även om man är vuxen. Jag gillar handlingen och böckerna är välskrivna och spännande. Så jag tycker att Hungerspelen är minst lika okej att läsa som Harry Potter när man är vuxen. Vem sätter åldersgränserna? ;)

    SvaraRadera
  3. Håller med dig till viss del :) Många böcker slutar allt för tidigt, men det finns dessvärre en hel del som borde slutat mycket tidigare än vad de gjort :/

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också blandningen! Har ställt mig i kö på biblioteket för Hungerspelen faktiskt...

    SvaraRadera