onsdag 29 juni 2011

Bumerang

"Bumerang" är skriven av Tatiana De Rosnay, samma författare som även skrivit "Sarahs nyckel".


Tänk om du och din syster sitter i en bil, hon kör. Hon ska precis berätta någonting om er barndom då hon kör av vägen. Du klarar dig oskadd men hon hamnar på sjukhus. Det är vad som händer Antoine Rey och hans syster, Mélanie.

De båda syskonen har tillbringat helgen vid Atlantkusten, där de tillbringade sina barndoms somrar. Minnen från förr väcktes till liv, minnen från en barndom som inte alltid var så ljus. På vägen hem därifrån, det är då Mélanie kör av vägen.

I boken får man ta del av deras liv och vem var egentligen deras mamma?

Förväntningarna på boken var höga, eftersom jag tyckte att "Sarahs nyckel" var så bra. När jag började läsa boken tyckte jag inte att den levde upp till förväntningarna, men boken växte efter hand och blev bättre och bättre. Mot slutet så ville jag inte lägga ifrån mig boken. Den är helt klart läsvärd.




Läs även recensionen på: "Sarahs nyckel"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar