torsdag 12 maj 2011

Tankar kring ljudböcker

Såg att John Ajvide Lindqvist hade kommit ut med en ny bok, Tjärven, en som bara finns som mp3-bok eller e-bok. Kanske är det något att ladda ner till iPoden inför flygresan, ifall min enda bok i handbagaget skulle ta slut?

(Bild från bokus.com)


Jag har lyssnat på böcker förut, köpte en av mina kursböcker när jag pluggade historia som ljudbok, det var praktiskt att kunna plugga samtidigt som man åker bil (kan inte läsa bok när jag åker bil). Sen har jag lyssnat på "En geishas memoarer" i snart ett år (glömmer att lyssna) och jag gillar det, tror jag. Men mycket händer på att uppläsaren är bra.

Det tråkiga med nedladdningsbara böcker är att man inte kan ställa dem i bokhyllan...

Brukar du lyssna på böcker eller läsa e-böcker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar