torsdag 26 maj 2011

PS Jag älskar dig!

"PS jag älskar dig!" är Cecilia Aherns debutroman som även filmatiserades år 2007 med Hilary Swank i huvudrollen.


Boken handlar om 30-åriga Holly som är nybliven änka. Hennes underbara man Gerry gick bort efter att han hade en hjärntumör. Hollys liv rasar samman. När hon till slut orkar ta sig upp ur sängen, ut ur sin lägenhet så hittar hon brev. Brev från Gerry, ett för varje månad året ut.

Holly börjar leva genom Gerrys brev, genom hans uppmaningar som breven innehåller. Varje brev avslutas med "PS Jag älskar dig!".

Boken är både sorglig och glad. Den är varm och välskriven. Jag kan rekommendera boken, för jag gillade den. Nu var det ett tag sedan jag såg filmen, så jämföra kan jag nog inte göra, men jag minns att jag inte var så förtjust i filmen, så boken är förmodligen mycket mycket bättre.

Har du läst boken? Sett filmen? Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar